31 Mayıs 2012 Perşembe

Kavunda Meyve Salatası


 Komşularınızla aranızı iyi tutun zira bazen ilginç tarifler en yakınlarınızdan çıkar.Ben lezzet kadar sunumdan da etkilenen biri olarak sıradan bir meyveyi bu kadar keyifli hale getirme fikrini çok beğendim.Akşam yaptım ve sabah kavunumu kaptığım gibi ofise götürüp, eşime ve ailemize ara öğünde ikram ettim.Yapımı çok kolay, ayrıca sağlıklı ve hafif olduğu için misafirlerinizin geri çevirmesine imkan yok. Afiyet olsun :))

Malzemeler:
-Kavun
-Çilek (15-20 adetti sanırım saymadım :) )
-Elma (iki küçük veye bir büyük)
-Çilekli Jöle (1 paket)

Yapımı:

Kavunu soyup, içini oydum. Küçük doğradığım çilek ve elmaları içine doldurdum.Çilek jölesini tarifindeki gibi 2,5 su bardağı kaynamış suya atıp erittim ve kavunun içine doldurdum.Sonra buzdolabında soğutup dilimleyerek servis yaptım.
İçini tıka basa doldurmanıza gerek yok.Jöle zaten tutuyor meyveleri.Aslında biraz meyve biraz jöle, biraz daha meyve biraz daha jöle gibi koysaydım belki daha iyi tutardı.Neyse geliştiririm ben bunu yapa yapa.Hatta aklıma şuda geldi, küçük kavunlardan alıp, yarım yarım , kase gibi, tek kişilik servisler halinde de yapılabilir.Hatta donrurmalı arifler geliştirebilirsiniz.Süper olur.
İlerleyen günlerde karpuzlu, yaban mersinli ve yoğurtlu tariflerle yine ilginç fikirler vermeyi planlıyorum.Ee yaz geldi ya, yaratıcılığın sınırları da kalktı.Bol malzemeli bol lezzetli hafif ikramlıklar dönemi başladı.Yemek kadar yapmaktan da zevk alıyorsanız, sizinle çok iyi anlaşacağız :))))







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder